Onze school

Kindercampus Hazennest ligt in het midden van de wijk Quirijnstok, het meest oostelijke gedeelte van Tilburg-Noord. De school is mooi en ruim gelegen in de woonwijk en wordt grotendeels omgeven door een vrij toegankelijk speelterrein. Hieromheen staan hekjes, die bij het kleuterspeelterrein zo gevormd zijn, dat de kleuters niet zomaar de straat op kunnen lopen tijdens het spel. De peuterspeelzaal heeft een eigen speelterrein, afgezet met hekwerk en haagjes.

Als school staan we voor een solide basis van goed onderwijs, structuur en een veilige omgeving. Emoties en eigenschappen die passen bij oranje zijn energie, creativiteit, motivatie en een algeheel gevoel van welzijn. De kleur groen wordt geassocieerd met gevoel van tevredenheid, vertrouwen en harmonie. De drie poppetjes geven aan, dat we samen op weg zijn; leren van en met elkaar. Het haasje symboliseert ons vertrouwen in het kind en het loslaten, waar het kan.

Hierdoor kunnen kinderen groeien en ontwikkelen, niet alleen, maar samen spelen en ontdekken en zo inbreng en verantwoordelijkheid hebben in het eigen leerproces.